dinsdag 10 mei 2011

tips tegen onzekerheid...

ben ik niet te dik?, ik ben echt klein! ik wou dat ik slimmer was...Ik wou dat ik er zo knap uit zag als zij! <-- herken je deze gedachten? ik durf met zekerheid te zeggen dat iedereen zich wel eens onzeker voelt, of niet blij is met zichzelf. En hoe vaak je vriendinnen ook tegen je zeggen dat je mooi bent, de onzekerheid over jezelf blijft terug komen. En dat is niet leuk.


Probeer de aankomende week de volgende dingen eens uit, en kijk of je je dan misschien wat blijer voelt:  'druk op meer lezen' 






Complimentjes
Probeer eens bij te houden wat voor complimentjes je hebt gekregen. Schrijf ze ergens op. Je zult zien dat het er best wel veel zijn. Als je ze eens overleest word je meteen een stuk zekerder over jezelf.


Spiegel
Ga elke avond eens voor de spiegel staan. Bekijk jezelf een tijdje en schrijf daarna 5 positieve dingen over jezelf op. Zie je wel dat jij ook mooi bent!


Jaloezie
Als je naar je vriendinnen kijkt, of naar anderen op school denk je vaak; woow die is knap!, ze heeft echt een leuk shirt aan! Zij heeft een vriendje, ik niet ;'(. Als je zulke dingen denkt. probeer dan daarna ook iets negatiefs van die persoon op te noemen. Zo zie je dat gewoon niemand perfect is.




als je de tips hebt uitgeprobeerd, laat het me dan eventjes weten.
Waar ben jij onzeker over?

5 opmerkingen: