donderdag 5 mei 2011

Je weet toch wel dat daar 's nachts zwervers slapen hè?!

Vandaag ging ik samen met mijn moeder en mijn zusje winkelen. Na een paar uurtjes rond te hebben gelopen kregen we wel dorst, me zusje en me moeder wouden wel even blikjes cola light kopen, we hadden best veel tassen dus ik bleef samen met de tassen even wachten op een bankje. Toen ik daar een paar minuutjes zat kwamen er een man en een vrouw aan van rond de 25. Ze hadden allebei een ijsje in hun hand. De vrouw ging naast me op het bankje zitten. de man bleef staan en zei; 'je weet toch wel dat daar 's nachts zwervers slapen hè?' 'ja...' zei de vrouw terug. Terwijl ik ze aan bleef kijken (onbewust,, ) bedacht ik me dat dat best wel egoïstisch was van die man. Zwervers zijn ook gewone mensen, maar ook wel egoïstisch van mij dat ik nooit aan die zwervers heb gedacht. Ze moeten op een bankje in de stad slapen, terwijl ik zo 100 euro aan kleding uitgeef. Wat is alles toch oneerlijk verdeeld...


Heb jij ooit iets gedaan voor dakloze mensen?

1 opmerking:

  1. ik zelf doe eigenlijk niks,
    nou ja, we geven wel onze te kleine `weg` zeg maar, we kopen soms een daklozenkrant. en geven heel soms wat geld of eten ofzo.
    maar het is altijd WE ik zelf eigenlijk niet.
    best wel beschamend

    BeantwoordenVerwijderen